Saturday, December 13, 2014

Utamakan cinta terhadap illahi ~



Untuk Si Mawar berduri ....



Semoga dipinjamkan kekuatanNya dalam dirimu, untuk menjalani hari-hari dengan penuh keyakinan dan redha atas setiap yang berlaku.



Bukan tak sayang , jauh lagi membenci . Tapi perpisahan ini perlu berlaku untuk Aku dan Kamu mencari semula makna soleh dan solehah dalam diri kita.



Janji dengan saya berpisah di dunia , tapi bertemu di Syurga



Permintaan yang saya buat bukan atas kerelaan diri , tapi atas paksaan iman. Tak sanggup saya tengok orang yang saya sayang terus tertipu dengan hasutan syaitan.



Saya berdosa sebab saya awak leka. Itu tak apa, tapi saya tak nak awak berdosa sama.






ALLAH ciptakan pertemuan, kemudian ALLAH ajarkan kita banyak perkara yang kita tidak tahu.



Selepas tu, ALLAH aturkan perpisahan . Untuk apa ? . Untuk tengok sejauh mana kekuatan iman kita dan sejauh mana rasa cinta kita terhadapNya.



I admit it , it isn;t easy to let you go . But for His sake , untuk kebaikan kita , untuk kebaikan iman dan hati kita , untuk tak wujudkan fitnah kepada agama , saya minta , saya mohon . Lupakan saya selagi mana saya melalaikan awak,







Keep in touch dalam doa . okeh ?



Jumpa di Syurga .



Jangan nangis - nangis .



 Jangan sedih - sedih.



ALLAH uji kita dengan pertemuan , sekarang ALLAH uji kita dengan perpisahan . Bukankah hidup kita ini juga satu ujian ? . Untuk tengok sejauh mana iman kita dan hati kita terhadap yang Esa.



Hati semoga kau kuat , untuk menjalani hari - hari yang mendatang. Allahu yubarik fik.


Assalamualaikum wbt.








No comments:

Post a Comment